မြန်မာစာဌာနသမိုင်းအကျဉ်း
- NMDC(ယခင် NMC)ကို ၂၀၀၄ ခုနှစ်တွင် စတင်ဖွင့်လှစ်ခဲ့ရာ မြန်မာစာဌာနသည်လည်း ဌာနခွဲ တစ်ခုအဖြစ် ရပ်တည်ခဲ့ပါသည်။ မြန်မာစာဌာနသည် NMDC ၏ အဓိကဘာသာရပ်(၄)ခုကို အထောက် အကူဖြစ်စေရန် ပံ့ပိုးပေးသော ဌာနတစ်ခုလည်း ဖြစ်ပါသည်။ မေဂျာဘာသာရပ်ကြီး လေးခုတွင် ပထမနှစ် သင်တန်းကိုသာ ပို့ချသော ဌာနဖြစ်သည်။ ပင်ရင်းမြန်မာစာနှင့် မြန်မာ့ရေးရာဘာသာရပ်များကို ပို့ချပေးခဲ့ ပါသည်။
- မြန်မာစာပေသင်ကြားမှုကတစ်ဆင့် မြန်မာ့ယဉ်ကျေးမှုကို ထိန်းသိမ်းနိုင်ရေး၊ သဘာဝပတ်ဝန်းကျင်ကို မြတ်နိုးတန်ဖိုးထားတတ်စေရေး၊ တိုင်းချစ်ပြည်ချစ်စိတ်၊ ဇာတိမာန်စိတ်၊ နိုင်ငံသားကောင်းစိတ်တို့ကို ရရှိစေရန်၊ မြန်မာဘာသာစကားသင်ကြားမှုကတစ်ဆင့် ဘာသာစကားစွမ်းရည် မြှင့်တင်ပေးနိုင်ရန်၊ မြန်မာ့ရေးရာ သင်ကြားမှုကတစ်ဆင့် ရှေးဟောင်းမြန်မာစာပေ၊ မြန်မာတိုင်းရင်းသားဘာသာစကားများနှင့် ဘာသာစကားတို့ ၏ သဘောသဘာဝလက္ခဏာများ၊ မြန်မာယဉ်ကျေးမှု ဓလေ့ထုံးတမ်းများ၊ မြန်မာ့ပညာရေး အစဉ်အလာများကို သိရှိနားလည်စေရန် ရည်ရွယ်၍ သင်ကြားပို့ချပေးခဲ့ပါသည်။
- NMDC မြန်မာစာဌာနတွင် အစဉ်အဆက် တာဝန်ထမ်းဆောင်ခဲ့ကြသော ဌာနမှူးများမှာ ဒေါက်တာ တင်တင်စိန်(၂၀၀၄-၂၀၀၆)၊ ဒေါက်တာခင်ရီဝင်း(၂၀၀၆-၂၀၀၈)၊ ဒေါက်တာသွယ်သွယ်(၂၀၀၈-၂၀၁၀) ၊ ဒေါက်တာဇော်ဝင်း(၂၀၁၀-၂၀၁၂)၊ ဒေါ်ခင်အေးမြင့်(၂၀၁၂-၂၀၁၃)၊ ဒေါက်တာချောစုမာဝင်း(၂၀၁၃-၂၀၁၅)၊ ဒေါက်တာမြင့်မြင့်နိုင်(၂၀၁၅ – ယနေ့အထိ)တို့ ဖြစ်ကြပါသည်။
ရည်ရွယ်ချက်
- မြန်မာစာပေသုတနှင့် ဘာသာစကားစွမ်းရည် မြှင့်တင်ပေးရေး။
- သဘာဝပတ်ဝန်းကျင်နှင့် ရပ်ရွာဒေသတိုင်းပြည်ကို ချစ်မြတ်နိုးသောစိတ်၊ ဇာတိမာန်စိတ်၊ နိုင်ငံသား ကောင်းစိတ်၊ ယဉ်ကျေးမှုနှင့် ရှေးဟောင်းမြန်မာစာပေများကို ထိန်းသိမ်းတန်ဖိုးထားလိုစိတ်များကို သုတ၊ရသ စာပေများကတစ်ဆင့် မွေးမြူပေးရေး။
- ဘွဲ့ရပြီးနောက် လုပ်ငန်းခွင်သုံးစာများ ပုံစံတကျရေးသားအသုံးချနိုင်ရန် လေ့ကျင့်ပံ့ပိုးပေးရေး။
ရည်မှန်းချက်
- သုတနှင့် ရသစာများမှတစ်ဆင့် ယဉ်ကျေး၍ ပညာရည်မြင့်မားသော လူ့အဖွဲ့အစည်းကို ထူထောင် နိုင်မည်။
အဖွဲ့အစည်းဆိုင်ရာပညာရေးရည်မှန်းချက်များ
- မိမိဘာသာရပ်အပြင် ဘက်စုံဖွံ့ဖြိုးထူးချွန်သော ကျောင်းသားများ မွေးထုတ်ပေးရေးဟူသည့် အမျိုးသားစီမံခန့်ခွဲမှုပညာ ဒီဂရီကောလိပ်၏ ပညာရေးပန်းတိုင်ကို မြန်မာစာဌာနက အထောက် အပံ့ပြုသည့်အနေဖြင့် စာပေသုတ၊ ဘာသာစကားစွမ်းရည်နှင့် ယဉ်ကျေးမှုအခြေခံကောင်းသော ဘွဲ့ရပညာတတ်များ ပျိုးထောင်နိုင်ရန်။
တန်ဖိုးများ
- ဆရာ၏ အတွေးအခေါ်အယူအဆ လွှမ်းမိုးမှုမပါဘဲ ကျောင်းသား၏ လွတ်လပ်စွာ တွေးမြင်ယူဆ သုံးသပ်နိုင်စွမ်းရှိအောင် လမ်းဖွင့်ပေးခြင်း။
- ကျောင်းသားနှင့်ဆရာ ဆက်သွယ်ဆက်ဆံမှုများ၊ အကဲဖြတ်ချက်များတွင် ပွင့်လင်းမြင်သာမှုရှိခြင်း။
- မတူကွဲပြားသော ပတ်ဝန်းကျင်အသီးသီးမှလာကြသော မတူကွဲပြားသည့် ဓလေ့ထုံးစံ၊ အပြောအဆို၊ အတွေးအမြင်အသီးသီးရှိကြသော ကျောင်းသူကျောင်းသားများအကြား ကွဲပြားမှုကို လက်ခံနိုင်စွမ်း နှင့် အပြန်အလှန်တန်ဖိုးထား လေးစားနိုင်စွမ်းရှိစေခြင်း။
- ဆန်းသစ်ဖန်တီးနိုင်စွမ်း (အထူးသဖြင့် စာပေအရေးအသား ဆန်းသစ်ဖန်တီးနိုင်စွမ်း၊ ပြဋ္ဌာန်း စာအုပ်ကို ကျော်လွန်၍ မိမိတို့အတွေးအမြင်များကို ဖြန့်ကျက်၊ ဖောက်ထွက် တွေးတောကာ အသိအမြင်သစ်များ ဆန်သစ်ဖန်တီးနိုင်စွမ်း) ရှိစေခြင်း။
